Monday, February 1, 2016

Pulau Katindoang, Sinjai

Lokasi : Pulau Katingdoang, Kecamatan Pulau Sembilan, Kabupaten Sinjai
Waktu : 23-24 April 2011
Pocket Camera 12 Mpx

Kecamatan Pulau Sembilan terletak di Kabupaten Sinjai. Seperti namanya, terdiri dari sembilan pulau. Namun tidak sepenuhnya dihuni. Karena beberapa pulau kecil. Salah satunya sebuah pulau yang hanya ditumbuhi sebuah pohon. Beberapa pulau lain yang agak besar, ini yang dihuni. Salah satunya adalah pulau Katindoang yang kami tuju.

Banyak kisah sehubungan pulau Sembilan. Mulai dari pangkalan militer kerajaan di masa lalu. Untuk mencegat angkatan laut musuh memasuki perairan Teluk Bone, hingga kisah seorang Wali yang bermukim disana.

Indahnya pemandangan, bersihnya air laut hingga terumbu karang dapat terlihat dengan jelas. Menjadikan tempat ini sangat membahagiakan bagi mereka yang mencintai laut dan pantai. Untuk mencapai Pulau Katindoang, kita dapat berangkat dari pelabuhan Sinjai. Biasanya berangkat siang dan lama perjalanan sekitar 1-2 jam.

Suasana pelabuhan Sinjai

Muara sungai menuju laut lepas

Pelabuhan Pulau Katindoang

Suasana Sunset Pulau Katindoang

Ikan Bakar khas Sinjai. Disajikan bersama Lahaa

Pulau kecil didepan Pulau Katindoang yang tidak berpenghuni

Ibukota Kecamatan Pulau Sembilan di Pulau Sebelah

Salah satu sudut pulau Katindoang

3 comments:

  1. Nama: __ Hendi Zikri Didi
    Bandar: _______________ Melacca
    pekerjaan: _ Pemilik perniagaan
    Sebarang notis: ____ hendidi01@gmail.com

    Halo semua, sila berhati-hati tentang mendapatkan pinjaman di sini, saya mempunyai banyak peminjam palsu di internet, saya telah ditipu saya hampir berputus asa, sehingga saya bertemu seorang teman yang baru saja memohon pinjaman dan dia mendapat pinjaman tanpa tekanan, jadi dia memperkenalkan saya kepada legitamate AASIMAHA ADILA AHMED LOIR FIRM, saya memohon Rm1.3 juta. Saya mempunyai pinjaman saya kurang dari 2 jam hanya 1% tanpa cagaran. Saya sangat gembira kerana saya diselamatkan daripada mendapatkan hutang miskin. jadi saya nasihat semua orang di sini memerlukan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda.

    Pusat Aplikasi / Hubungi

    E-mail: ._________ aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ____________________ + 447723553516

    ReplyDelete
  2. Nama ::::: [Merissa Ahmed]
    Negara::::::[Malaysia]
    Alamat:::::[Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Bandar::::::::::::[Kuala Lumpur]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k. [berjaya]
    WhatsApp::::+601125693785
    e_mail::::[merissaahmed11@gmail.com]


    Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak RM 450K dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah ::
    financialserviceauthority400@gmail.com
    Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: merissaahmed11@gmail.com

    Nama:::::[Merissa Ahmed]
    Negara::::::[Malaysia]
    Alamat ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
    Bandar::::::::::::[Kuala Lumpur]
    Amaun Pinjaman::::[RM 450k. [berjaya]
    WhatsApp::::+601125693785

    ReplyDelete
  3. TAWARAN PERKHIDMATAN PINJAMAN, MOHON SEKARANG DAN DAPATKAN KELULUSAN TANPA STRESS ATAU BERTANGGUH.




    Hello, Adakah anda memerlukan pinjaman daripada Syarikat yang paling dipercayai dan boleh dipercayai
    di dunia? jika ya, hubungi kami sekarang kerana kami menawarkan pinjaman kepada semua
    kategori pencari sama ada syarikat atau untuk kegunaan kakitangan.Kami menawarkan
    pinjaman pada kadar faedah 2%, Hubungi kami melalui Whatsapp +918794792073
    mghfbibdgf@gmail.com

    BORANG PERMOHONAN PENCARI PINJAMAN
    *******************************
    1) Nama Penuh:
    2) Jantina:
    3) Amaun Pinjaman Diperlukan:
    4) Tempoh Pinjaman:
    5) Negara:
    6) Alamat Rumah:
    7) Nombor Mudah Alih:
    8) Nombor Faks:
    9) Pekerjaan:
    10) Pendapatan Bulanan:
    11) Tarikh Gaji:
    12) Tujuan pinjaman:
    13) Di manakah anda mendapat iklan pinjaman kami:
    mghfbibdgf@gmail.com

    ReplyDelete